המסע לפרודקט מרקטינג – מבוא וOKR

מה זה לעזאזל שיווק מוצר?
ובכן, התשובה הקצרה היא “זה תלוי”. הארוך יהיה “הבחור/בחורה שמתרוצצים בין הGrowth, תוכן, Sales Enablement, מחקר שוק, הדרכת מכירות,Go-To-Market, מנהיגות קנויה, שימור לקוחות וכל מה שקיים בעולם השיווקי של הארגון, כך שפרודקט מרקטינג הוא הבאת מוצרים לשוק ותובנות שוק למוצר.

במאי 2023 התחלתי ללמוד בקורס הפרודקט מרקטינג הייעודי הראשון בישראל שמנוהל על ידי עמותת Give&Tech ומועבר על ידי מרצות ומרצים בכירים מעולם הפרודקט מרקטינג בהייטק הישראלי. ההרצאה הראשונה הועברה על ידי גסטון רינדלשטיין, דיירקטור הפרודקט מרקטינג בAppsflyer.

הדרך להגדיר שיווק מוצר משתנה גם לפי מחזור החיים של החברה. בדרך כלל בשלב מוקדם של החברה, ה-KPIs של הפממ יהיו מודעות ומשפך שיווקי, ועבודתם תעסוק בעיקר בתוכן, הגדלת החשיפה למותג, אירועים, יחסי ציבור וקמפיינים.

בשלב הצמיחה (growth stage) של החברה, הKPIs העיקריים של הפמ״מ הם שיעור הכנסה שנתי (ARR) ושיעור הכנסה נטו (NRR). הפמ״מ צריך להיות מיומן באסטרטגיית GTM ויעבוד על קמפיינים משולבים ותוכן רלוונטי עם ערך מוסף, בעוד שבשלב הבשלות (maturity stage) של החברה, הKPIs של הפמ״מ יתרכזו בהכנסות החברה והגדלה שלהם. מנהלות ומנהלי שיווק מוצר בחברות בשלות יהיו מיומנים בהבנה ובעבודה עם נתונים ומקצועניים/יות בתחומים בהם החברה פועלת ועיקר הפעילות שלהם תהיה עבור קמפיינים לשימור לקוחות והמשך צמיחה.

אז למפגש הראשון של קורס PMM 101 של Give & Tech, התחלנו עם המשימה החשובה ביותר עבור פמ״מים, והיא איך לעבוד עם OKR.
OKR זה ראשי תיבות של Objective ו-Key Results. המטרה (Objective) היא בדרך כלל מטרה איכותית האומרת מה אתה רוצה להשיג וצריכה להיות ברורה, ניתנת לפעולה וספציפית, בעוד שהתוצאה העיקרית(Key Result) היא בדרך כלל כמותית ועוזרת לך למדוד אם אתה מגיע ליעד שהוגדר.

הדוגמה הפשוטה ביותר של OKR תהיה:
המטרה: להפוך את המסחר האלקטרוני למוביל הכנסות מוביל עבור חברה X
תוצאות עיקריות:
1. הגדלת המכירות לחברות eCommerce ב-20%.
2. יצירת 400 לידים בeCommerce ברבעון הראשון.
3. הגדלת שימור לקוחות בeCommerce ב-10%

הגדרת הOKR עבור החברה עם נציגים מכל רחבי החברה חשובה לא רק לצוות שיווק המוצר, אלא לארגון עצמו, כדי לוודא שיש דרך ספציפית שהנהלת הארגון דורשת להגיע אליה על מנת להמשיך להצליח ולגדול.

עוד על הקורס תוכלו לקרוא כאן או פשוט שלחו לי הודעה בלינקדאין ונדבר על זה:)